Lighthouse Projects, opgericht door Karlijn Buis, helpt bedrijven en organisaties om plannen en ideeën die bijdragen aan de energietransitie of verduurzaming te realiseren. Dit doet zij door hiervoor een heldere strategie en plan van aanpak te ontwikkelen, waardoor concrete vervolgstappen gezet kunnen worden.
Ze had hiervoor een herkenbare identiteit nodig en schakelde daar Frisse Plannen voor in. Omdat Lighthouse Projects zorgt voor orde in de chaos is het logo opgebouwd uit een geordend stramien met letters die allemaal dezelfde afmeting hebben. De rode pijl staat voor beweging; een project vooruit krijgen/versnellen.
De combinatie van zachte kleuren en vette letters passen bij wie Karlijn is; vrouwelijk en daadkrachtig.
Frisse Plannen heeft tevens de website ontworpen en gerealiseerd. Neem een kijkje op de website >>
GROENE PRODUCTIE
De visitekaartjes zijn in een kleine oplage gedrukt op Viber-papier. Dit is papier gemaakt van olifantsgras (20%) dat groeit in Nederland en van FSC bomen (80%) die groeien op de Ardennen. Deze bomen groeien speciaal voor de papierproductie en zouden daar dus niet staan als er geen vraag was naar papier. Lees meer over groene productie >>
Waarom groen vaak alleen maar groen lijkt en het niet is.
Hoe het toch komt dat je mensen niet kunt overtuigen met feiten en cijfers
Waarom de WHY-methode zo goed werkt
Grafisch ontwerp voor maatschappelijk bewusten
Onderdeel van Carli-d.
KVK 30218894.