Grafisch ontwerp voor maatschappelijk bewusten
<< Terug

ARTIKEL.

Waarom de WHY-methode zo goed werkt

Je hebt een plan. Een goed plan. Maar heb je ook draagvlak? Om je plan te realiseren heb je medewerking nodig. En deze krijg je het liefst zo effectief mogelijk. Sterker nog, wanneer je niet effectief bent gaat het vaak mis. Dit artikel laat zien waarom je de WHY-methode van Simon Sinek zou kunnen toepassen op je content, en hoe dit voor meer draagvlak zorgt.


Simon Sinek noemt het de Golden Circle. Veel organisaties en bedrijven vertellen WAT ze verkopen, en sommigen weten ook nog wel goed te vertellen HOE ze dat doen. Maar eigenlijk maakt dat de koper niet zoveel uit; hij voelt in ieder geval niet de noodzaak om voor jou te kiezen. Je bent een van de velen die een bepaald product aanbiedt. 

Maar hoe krijg je mensen wel in beweging? Hoe krijg je ze intrinsiek gemotiveerd?
Door te vertellen WAAROM je iets doet. Wat je doel is. Waar je naar toe wilt. Waar je in gelooft. Wanneer anderen dit voelen, kunnen ze zich hierin herkennen en willen ze er onderdeel van uitmaken. Dit werkt doordat je met deze methode aanspraak maakt op het limbische deel van de hersenen. Dit deel is verantwoordelijk voor alle gevoelens, zoals vertrouwen en loyaliteit. Ook wordt hier al het menselijk gedrag bepaald en besluiten gevormd. Dus niet met rationele feiten en informatie. Deze zijn ook nodig, maar pas nadat je de doelgroep hebt geraakt.

Zie TED-talk van Simon Sinek >>

Wil je meer inzichten, omdat je bezig bent overtuigende content te creëren?

Gratis download
Download toffe inzichten.

Bij het versturen van je e-mailadres kan je maximaal twee frisse e-mails van mij verwachten.

ANDERE ARTIKELEN.

Een fris of niet fris communicatiemiddel

7 redenen waarom goede plannen vaak stranden

Welke certificeringen hebben onze producten en wat betekenen ze?


Naar alle artikelen >>

info@frisseplannen.nl Bel: 06 47 218 000

Grafisch ontwerp voor maatschappelijk bewusten

Onderdeel van Carli-d.